Alneskolan és költözködés

Tudom, tudom, már egy egész hét eltelt, és csak most írok, az okok többfélék.

– Körülbelül annyi információ zúdult rám az iskolában ezen a héten, hogy még mindig ásom benne a labirintusokat, és továbbra se tudom a felét se annak, amire kíváncsi vagyok
– Költözések közepette vagyunk, Wenjunék csütörtökön vették át a kulcsokat az új házukhoz, és ilyen meglepő dolgok történnek egyfolytában, szerdán mikor hazajöttem, Martin közölte, hogy akkor azt az utánfutót veheti igénybe Wenjun, és mondjam meg neki, hogy ki kell mosni. Közben az udvarban felfedeztem az új biciklim is, amit Birgitta hozott el nekem. Birgitta asztalos ugye, egy second-hand boltban dolgozik, ahol a beérkező dolgok felét renoválják, és a múltkor kinéztem egy kicsi kopott biciklit, és megjavították nekem, sőt, mivel a nyitvatartás és a munkám nem egyeztbicikliethető össze, Birgitta el is hozta. Szóval kint köröztem a biciklimmel, és sajnálkoztam, hogy a munka miatt lemaradtam olyamiről, mint hogy egy daruskocsival leemelték az emeletről Wenjun zongoráját, meg felemelték a bolt reklámcégérét a háztetőre. (A házról és a boltról majd később, ha kitakarítottam és összepakoltam és belaktam, még hiányzik néhány fontosság). De miközben kint köröztem, Wenjun meg az utánfutót mosta, előbb-utóbb megjelent Martin egy villástargoncával, és beemelte a zongorát, aztán szintén a targoncával felemelte Wenjunt, hogy lepakoljon valami tárolóból a padlásról, téligumikat meg ilyesmit.
Tegnap pedig slattyogok haza, kicsit mélabúsan, hogy lámlám, vége a közösségnek, Wenjunék már nem lesznek ott, mire hazaérek, épp a feljárón megyek felfelé, mikor szembejön a konvoj, Martin a platós autójával, hozzácsatolt utánfutóval “on the way to New China Town”, ahogy mondta, Wenjunék pedig a saját megpakolt kisautójukkal. Martin lefékezett mellettem, és érdeklődött, benne vagyok-e a kalandban, hát naná, már pattantam is befele a kocsiba. Lepakoltunk Wenjunék új házában, nagyon szép ház, négyen még a zongorát is kiemeltük-beemeltük, hála az eltökéltségnek és Martin emelős platójának.
Mára már egyedül maradtam, Wenjunék nagyjából mindent kiürítettek, én is rendezkedek, végre elraktam a ruháimat, de még felfedezésre vár néhány doboz, amikben a Viviane-tól kapott ez-az rejtőzik. De a hálószoba és a nappali kész, kicsit üres, de hát egyelőre na. Jó ez. Meg otthon se volt sokkal több cuccom, csak szerintem kisebb volt a lakás.

Nade, gondolom, ez senkit nem érdekel, sokkal inkább az iskolám, ahol dolgozni kezdtem. Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen hamar és ilyen jót sikerült találnom, még ha sokat kell is bent lennem, de hát ezért jöttem, nagyon sok más dolgom nincsen.

Alneskolan, ez az iskola neve, kb. 400 gyerek jár ide, előkészítőtől kilencedikig.

Beosztásom szerint 25%-ban tanítok angolt két ötödik osztálynak (ugyanazt tanulják, tehát igazából eP1140613gy óratervvel kell operálnom), és 60%-ban pedig “szabadidős-pedagógus” vagyok, amolyan napközis féle. Azt hittem, én botor, hogy ez majd jó kevés lesz, de hát a fenéket, itt tényleg bent vannak 40 órát a tanárok, legalábbis a napközisek (így hívom az egyszerűség kedvéért). A ‘rendes’ tanároknak a szünetek szünetek, de nekünk nem teljesen, mert hát melyik szülőnek van téli meg őszi meg akármilyen szünete? Helyette szabadnapokat lehet kivenni, mint egy átlagos munkahelyen. Az én tényállásom ezzel kapcsolatban még nem teljesen tiszta, várom az e-mailt. De hát még első héten nem is akarok szabadságra menni.
Amikor P1140612hétfőn bementem, rögtön elkalauzoltak a tanáriba, ami mellett megint ott a kávézós-ebédelős szoba, mint anno Höglandban. Az asztalom itt látszik, ez mind ott várt rajta, és igen, mindkettő az enyém! Itt aztán lehet dolgozni, és a sok bentlét sem zavaró. Csönd van, nyugi, ugyanis aki beszélgetni akar, az átmegy a kávézós szobába, ahol három sarokkanapé-szett van, hűtő, kávé, ebédlőasztal, mosogatógép, amit akartok. És ott mindig jó a hangulat, ott van a napi sajtó is.
Az angolórákat itt tervezgetem, annyit vagyok bent, hogy munkát valóban nem is viszek haza. Az ötödikesek angoltudása eléggé eltérő, így az órán való részvételük is nagyon eltér, de alapvetően kedvesek, itt is megvannak az aktuális mókamikik, de nem vészes. A telefonokat itt el kell tenni, senki nem veszi elő valóban, ellenben mindenkinek van itt is Rubik kockája, szóval “hízott a májad, mi, Potter?” (vagy nemtudom a pontos idézetet :). Heti 3x van órám mindkét osztállyal.
Itt ugye nem 45 percesek az órák, percre van lebontva, hogy melyik tárgyból mennyi van, így 2×40 és 1×50 perc angolom van osztályonként.

A napközi eléggé más. Hétfőnként nem vagyok napköziben, kedd-csütörtök-pénteken délután. Az Alfa részlegben dolgozom, elsős és másodikos gyerekekkel. Egy délután úgy néz ki, hogy fél kettőkör gyülekeznek az óráik után, megbeszéljük a napot, aztán elmegyünk uzsonnázni, és most a héten végig sütött a nap, szóval végig kint voltunk az udvaron. Meg kicsit bent, gyöngyfűzés, játék, rajz, kinek mihez van kedve. Négy körül gyümölcsöt kapnak. A legfontosabb rész ilyenkor az, hogy van egy névsorunk, amiben benne van, melyik gyerekért mikor jönnek (aztán vagy igaz, vagy nem), és ha jönnek értük, akkor ki kell húzni őket a listáról. Itt van a munka legnehezebb része, megtanulni minden gyereket, és nem csak az Alfában, hanem a másik két részlegben, Béta és Omega, mert hát melyikünk mikor épp kit vigasztal, aki elesett, kit vadász, akiért jött apuci. Meg hát a szülőket is, mert jön, integet, megy, én meg tudjam, hogy kinek volt az apja.

Az Alfa egyébként nagyon csinos, van konyha, mosogatógéppel, festőszoba, drámaszoba, játszószoba.

Keddenként énP1140616 ZÁROM AZ ISKOLÁT, ez valami egészen varázslatos dolog, az egész alsó tagozatos részlegnek minden ajtaját be kell zárni, mekkora felelősség. Lámpákat le, csapokat ellenőrizni, nem csöpög-e. Meg hát megvárni, míg az utolsó gyerekért is jöttek. Ez itt az egyik oldali ajtósor. Az iskola olyan, mint egy E betű, az egyik szára az alsó tagozat, ott kell mindkét oldalon zárni. Azért van ennyi ajtó, mert minden osztálynak külön bejárata van.

Szerdán meg egész nap itt vagyok, 6:30-ra megyek (!), és én NYITOM az iskolát, de csak egy ajtót kell, a többit a portás nyitja. Reggel két feladat van: az érkező gyerekeket adminisztrálni, illetve megteríteni reggelihez az Alfa és a Beta részlegen (a második kollega 7-re jön, félóránként érkezünk és távozunk mindig). Aztán hét után el kell küldeni néhány gyereket a konyhára, hogy hozzák a reggelit. Reggeli után mindenki szépen bepakol a mosogatógépbe, és 8.10-kor kezdődik a tanítás. Mikor egész nap velük vagyok, bemegyek órákra, és segítek, ha valaki lemaradt, meg ilyesmi, még csak egyszer volt ilyen, és nem döntötték el teljesen, hogyan is legyen. Most ez a szerda nagyon megterhelő volt, mert este volt értekezlet is ennek a munkaegységnek. (Előkészítő-4. osztály, ez az egyik, ill. 5-9. Mindkettőnek külön igazgatója van, és mivel mindkettőbe tartozom, sosem tud senki semmit, velem mivan, egymáshoz küldözgetnek).

EgyelőrP1140620e busszal járok, 10 perc felmenni a megállóhoz, 10 perc a belváros, ott át kell szállni, és megint 10 perc az iskola. Az átszállásnál van annyi, hogy pont elkerüli egymást a két busz, így 25 percet várakozok reggelente, de most, szép napsütésben, nem volt ezzel semmi baj, írtam a naplómat egy padon, a központi buszmegálló ugyanis a város fő parkja mellett van. Tömeg persze nincs, meg hát nem mindegy ugye, hogy Kőbánya-Kispesten buszozgatok-e Ikarusszal, vagy csillivilli Volvo busszal a tengerpart mellett. Szóval a buszozást is szeretem. Egy kis erdei útnál szállok le, akkor nem kell körbebuszoznom az öbölön, és fel kell mászni rajta, Slingern a neve. Itt látszik fentről fotózva, kanyarog.

Ebédelni is ebédelek néha az iskolában, ha osztályt viszek, akkor jár. Többféle saláta, svédasztalos rendszer. Kellemes. És hát az elmaradhatatlan tej az ebédhez, akár az éttermekben, itt is.

Még tanulom, ki kicsoda, mit kell csinálni, de ma már jobb volt, ma már több bizalommal jöttek hozzám a kicsik is kérdezősködni.

Kérdezősködjetek ti is, mire vagytok kíváncsiak, miről írjak még?

Reklámok

10 thoughts on “Alneskolan és költözködés

  1. Oké, a felmentés megadva a nem-blogolás miatt. :) Jó kis menetrended van, a belem kilógna, az tuti. De gondolom, idővel majd belejössz és akkor már valamivel könnyebb lesz. Mondjuk az a 6.30-as kezdés durva! Nem vagyok benne biztos, hogy meg tudnám szokni. ;)

    • Mivel otthon minden nap fél hatkor keltem, hogy beérjek az iskolába, hogy heti egyszer megint azt kell, engem nem kavar fel nagyon. Az már inkább, hogy még nincs rendes tömegközlekedés akkor :) Na sebaj, nemsokára talán lesz autóm is.

      • Hát, nem is tudom, az egész oktatási rendszer érdekel, meg akár a tananyag tartalmai is, mondjuk irodalomból meg töriből, meg az egész iskolás lét szerveződése.

Csipogj te is

