Meetingek és rundák

Fárasztó hetem volt, kétszer zártam, egyszer nyitottam, egyszer meg fél nyolcig meetingen ültem, hát ott a végén már majdnem elaludtam, de nem az unalomtól.

Nagyon tetszik a rendszerben az is, hogy itt tényleg fontos az, hogy az együtt dolgozóknak legyen elég idejük beszélni egymással, tervezni, hogy kis csoportokban dolgozunk, leülünk, ötletelünk, és még jobb az, hogy most már nekem is vannak ötleteim, ráadásul nem is rosszak, jóvá szokták hagyni őket.

A napközis meeting végén csütörtökön került sor a szokásos havi “Runda” nevű dologra, azaz a pszichoszociális körkérdezősködésre. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a kicsi meetingünkre bejön az igazgatónk, és végigkérdezi egyesével, ki hogy érzi magát a munkahelyén, mi jó, mi nem jó, aki akar, beszélhet arról is, hogy a magánéletében mi a helyzet. Na most, szünet, mindenki képzelje el. Bejön a főnökötök, leül elétek, és megkérdi, mi a jó, mi a nem jó, mi újság otthon. Őszintén válaszoltok? Megmondjátok, ha valami nem jó? Kritizáltok? Ha igen, szerencsések vagytok.  Én nem tudtam elképzelni, hogy ennek valami értelme van, hogy itt emberek tényleg be fognak számolni. Engem utoljára hagytak, mert hogy még nem volt részem ilyenben. És láss csodát! Mindenki elmondott mindent, a negatívat is, és az igazgató arca nem elkomorult, és bosszút forralt, hanem lázasan gondolkodni kezdett megoldásokon. Tényleg érdekelte. És a többiek meg tényleg elmondták. Wow. Ilyen pozitív tapasztalatom munkahelyen nagyon régen volt. Ha egyáltalán.

Aznap este volt a meetingünk, de akkor már napközi, előkészítő és alsó tagozat. Az meg olyan, hogy leülünk a napközi konyhájába két összetolt asztal köré, kávé van, aki akar, közben eszeget, és inkább kötetlen beszélgetés – napirendi pontokat követve – semmint előadás és unalom.

Fárasztó, de szeretem.

Búcsúként megmutatom a két dolgot a pályaudvar elől, a biciklitároló szekrényt, és a mobilkönyvtárat, olvass el egy könyvet a vonaton, és tedd valahol vissza. :)

P1140704 P1140705

 

Reklámok

Csipogj te is

