Adventi fények

Szimbolikusan, meg úgy igazából is.P1140906

A város már egy-két hete elkezdett fényruhába öltözni, fénylampionok, füzérek mindenfelé. A hegytetőn levő zászlórudakról aláhulló fényfüzérek azt a benyomást keltik, három hatalmas karácsoP1140898nyfa áll odafent. Minden ablakban díszek, fények, a karácsonyfa is megjelent a főtéren.

Pénteken délelőtt az iskola melletti közösségi házban volt egy kis adventi megemlékezés, mi is az advent, versek, énekek, például ez:

 

minden osztályterem átalakult karácsonyivá, fenyővel, díszekkel, gyertyákkal, süteménnyel, új ülésrenddel, amivel mindenki kicsit közelebb kerül egymáshoz. Süteményillat leng a folyosókon, sütit sütünk minden délután az eheti bazárra. Pénteken zártam a napközit, ezért láttam a sok kollégát sürögni-forogni, ezüstboákkal, fenyőágakkal, gömbökkel, adventi naptárral.
Megmelegedett tőle az ember szíve.

Az én egyik ablakomban is áll egy piramis. De azóta már más is. A megmelegedett szívem még tovább melegedett, mikor is elmentem Johanomért a vasútállomásra. Egy hatalmas szatyrot cipelt, amiből először is elővarázsolt nekem egy ülésmeleP1140915gítőt az autóba. Ugyanis azt kell tudni a svéd kocsikról, hogy mindegyikhez “jár” ülésmelegítés az első két üléshez. Az én kicsikocsim viszont régi, nincs benne, és egyszer viccesen meg is jegyeztem, hogy na, na milyen kár. Ő segített nekem autót szerezni, és saját magát konstans kritizálja, hogy mennyivel jobb is lehetett volna, és ezt megjegyezte. Aztán meg elővarázsolt egy csodálatosan becsomagolt ajándékot is. Mondom ezt meg mire. Adventre, meg hogy már régóta vagyunk egymásnak. Kinyitom, és egy csodás, adventi ablakcsillag. Mert hogy csak az egyik ablakomban van. És mert olyan szép. És mert akartam kislámpát, és ennek a talpát lehet annak használni később. Mindent megjegyez, amit mondok neki. :)
Ő a szimbolikus fényem, aki mindent beragyog.

Szombaton a helyi múzeumban volt karácsonyi vásár, oda sétáltunk le, és találkoztunk Wenjunékkel is. Sütikéztünk, az egyik kolléganőm árult sütit, kávéztunk, nevettünk, beszélgettünk, maga a vásár része nem volt olyan hajde, de hát kicsi hely ez, és a hangulat a fő. A téren se volt sok minden, úgyhogy hazafelé vettük az irányt, de még előtte vacsiztunk is Wenjunékkel.

Másnap pedig Birgittának a műhelyében volt kiállítás, meg lehetett nézni az ő bútorait és Per-Elof festményeit, amikről már meséltem. Beugrottunk Martinhoz a műhelyébe, hogy megnézzük, mit csinál –  épp egy hómarót szerelt – és kérdezte, mi a terv, és elmondtuk, meg hogy jöjjön, ha akart, és akart. :) Körbejárkáltuk a műhelyet, beszélgettünk Birgittával és Annicával, aztán meg, ha már ott voltunk, rácsörögtem Lars Håkanra, hogy bemehetünk-e. Bemehettünk, persze, kaptunk kávét mindhárman, és jó két-két és fél órát beszélgettünk. LH-nak nagyszerű történetei vannak, jól is adja elő, Johan teljesen le volt nyűgözve, attól meg aztán főképp, hogy én csendben ültem és hallgattam, mi az, hogy nem beszélek, kérdezte, hát ez igen furcsa. :)

Mindkét nap nálam volt ugyan a fényképgépem, de valahogy elmaradtak a képek.

Itt nem divat az adventi koszorú, egy sorban állnak az általában meg is számozott gyertyák. Viszont nekem koszorú KELLETT, vagy valami hasonló. Így elcsórtam a térről egy fenyőágat, letettem középre, és vettem három lila és egy rózsaszín mécsestartót, hozzá kicsi gyertyát, és már kész is van a koszorúm.

Búcszásként álljon itt a szakszerű, svéd jégkaparásról készült oktatókép.    P1140917

Reklámok

One thought on “Adventi fények

  1. Nagyon egyszerű kis kápolna/templom, de azért szép. Gondolom lutheránus, vagy valamilyen más protestáns gyülekezeté. Az ünnep bensőségességére való utalásként jó, hogy betetted. Áldott adventet! :-)

Csipogj te is

