A hómennyiségről

SOK. Nagyon sok. Ennyi hó nincs is. Két-három napja megállás nélkül havazik, tegnap is arra ébredtem, ahogy kedélyes kis gépek toszigatják a havat, néha neki a háznak, és akkor minden remeg, de hát mondjuk egy egy régi faház, ha a közeli autópályán eldübörög egy kamion, megrezeg a sütőrács.

Minden esteP1150099 üldögélek itt és fordítok, nézem, ahogy jön csak jön, csak jön, tegnap még szél is fújt hozzP1150094á, vízszintesen esett, ma hatalmas pelyhekben, tempósan. Olyannyira, hogy mikor munka után megérkeztem az autóhoz, és egyik oldalról elkezdtem söpörni a havat, és körbeértem, úgy nézett ki, mintha nem is csináltam volna semmit.

Minden út szélén sorfalat áll a hó, két kicsi vályúban lehet csak autózni az utakon, az udvarban álló utánfutók teljesen megteltek, én óvatosabb sofőr lettem, és a néhanapi popóriszálását a kisautómnak is jól kezelem.

KeddP1150089 reggel az iskolába vezető felfelé ösvény – kanyarog, v-alakban – nem volt eltakarítva, és három-négyszer annyi idő volt felérni a vádliig érő hóban, mint rendesen. A v-vonalakat le lehet vágni, a gyerekek előszeretettel csinálják is. Mivel hétfőn vettem magamnak végre télikabátot és sígatyát, a fél hatos zárás után körülnéztem, leültem az egyik rövid út tetején, és huss!!! végigszánkáztam. Annyira boldog lettem, de annyira, kacagtam öt percen át, míg azP1150092 autóm tisztogattam.

Ma pediglen hazajöttem, és lelapátoltam a havat az erkélyemről, 40 centi volt minimum, becsszó. Most is szitálgat.

Aztán még el akartam mesélni, hogy aki nem tudja, hogy az ilyen kellemes hőfokokban, mikor hol 30, hol 40 fok az eltérés a kinti hőmérséklet között (most csak 30), hogyan indulnak be az autók, hát úgy, hogy van nekik motormelegítőjük, és utastérmelegítőjük. A motormelegítő a motor alatt helyezkedik el, és ha bP1150096edugjuk a kocsit az oszlopba, akkor az bekapcsol, és melegít. Időzítve érdemes használni, főleg ha az ember reggel autózik. Ehhez a rendszerhez még hozzákapcsolódik az utastérmelegítő, tulajdonképp egy kicsi hősugárzó, annak meg az a feladata, hogy ne fagyjak oda azonnal, mikor beülök a kocsiba, meg hogy leolvassza az ablakokról a jeget. P1150097

(Néhány kép minőségéért elnézést kérekszépen.)

 

P1150093

Reklámok

4 thoughts on “A hómennyiségről

Csipogj te is

