Istókhalma, székesfőváros

Mint mondottam, nem következik itt most a Lonely Planet vonatkozó fejezete. Egyrészt abszolút nem Lonely volt a dolog, másrészt meg tényleg, ez volt a karácsonyi ajándékom, Stockholm és egy csomó-csomó együtt töltött idő, úgyhogy ne haragudjatok, de igen kevésszer jutottatok eszembe. Leginkább utolsó nap este, mikor felsóhajtottam, hogy na, alig fotóztam, hogy fognak az olvasóim haragudni, mi lenne, ha akkor már nem is írnék, hát erre mondta Johan, hogy akkor biztos meg is lincseltek majd. (Ráadásul ő is olvassa a blogom. Legalábbis próbálja. Mert hát a google translate továbbra sem tud magyarul, így nem csak svéd regényeket fordítok, hanem a saját blogom is).

Csütörtökön este indultunk útnak, repültünk az ő városából, jó későn értünk a szállodába, de a legfelső emeleten kaptunk szobát, kilátással a kicsi parkra. A reggeli is a felső emeleten volt, hatalmas üvegablakokkal, mindenfelé háztetők, kellemes volt úgy üldögélni és eszegetni.
Stockholmot még nem nagyon láttam hó alatt, a kicsi park fáin állt a hó, mint itt északon szokott, mesébe illő volt már az odaérkezés is tehát. Meg aztán az egész hétvége.
VacsoráztuP1150122nk egy kellemes étteremben, aztán alvás.

Pénteken volt a fő attrakció, a motorkiállítás- és vásár. Mert az én Johanom nagP1150118y motoros, egy valódi Cool Rider (ld. Grease 2, Michelle Pfeiffer nótája, régebben sokat énekelgettem, most meg tényleg egész új értelmet nyert). Ingyenjegyünk volt ráadásul, mert mikor Martin meghallotta, hogy megyünk, adott nekünk kettőt, hogy egyemmeg. Ő is elutazott csütörtök-pénteken Stockholmba, a bolt ugyanis Hondákat forgalmaz, így neki is volt dolga a Honda-standon. Mikor bementünP1150114k a hatalmas csarnokba, mondtuk is, hogy na, látni fogjuk Martint? Á, nem, nagy hely ez. Na hát találjátok ki, hogy ki volt az első ember a tömegben, aki mellé odasodP1150112ródtunk. :)
Jó sok időt töltöttünk ott, Johan mindenre felmászott, és fotózzle-fotózzle, aztán sóhajtottam, hogy jó, felülök én is, na. És hát wow, én nem tudtam, hogy ez ilyen remek érzés. Felmásztunk együtt is. Az meg még jobb érzés.
Fotóztam is lelkesen, mennyire lelkes ő, olyannyira, hogy az elenyésző számú fényképeim 2/3-a itt készült.

Miután kigyönyörködtük magunkat autókban és motorokban, sietősre vettük a figurát. Vissza a hotelbe, átöltözés csinibe, legalopp az utcán, a színházba. Ronja, a rabló lánya. Az első felvonás mondjuk azzal telt, hogy a darab posztmodernitását próbáltam befogadni, a finnországi svédül beszélő főszereplőt (én csak azt hittem, eltúlzottan próbál kislányt játszani…), meg hogy mindenki dubstepre táncol, illetve a tahó svédeket, akik nem tudják, hogy kell színházban viselkedni, de a második felvonásra egészen megtetszett a dolog.

Utána elmentünk vacsorázni, és sétálgattunk kicsit még.

SzombatrP1150132a már ellustultunk, Johan sem akart rohanni a motorok közé… :) Így viszonylag későn hagytuk el a szállodát, és mentünk a Természettudományi múzeumba. Ahol is körbejártunk, illetve beültünk a kupolamoziba megnézni egy filmet a korallokról meg tengeri állatokról többek között.

Utána találkoztunk Johan barátaival, meg az ő babájukkal, aki igen jófej, és együtt ettünk egy fikát. P1150141
Majd céltalanul bóklásztunk egész este a városban, megittunk egy sört itt, egyet ott, vacsoráztunk, de ez szerintem sokkal, de sokkal jobb, mint célirányosan rohangálni ide-oda.

Vasárnap kicsekkoltunk a szállodából, és az előző esti hozzáállást folytattuk, rengeteget gyalogoltunk, Johan tegnap mondta, hogy úgy saccolja, volt az 12 km is. Ettünk semlát fikára, láttunk az ablakból egy tüntetést is. P1150146

Este pediglen a Fotómúzeumban császkáltunk, az egy igen remek múzeum, és külön tetszik, hogy este 11-ig nyitva van.
Aztán késő este repültünk haza, és mint Johan olvasta másnap, szerencsénk volt, mert az utánunk következő gépet visszafordították Stockholmba a köd miatt.

Tökéletes hétvége volt.

Zárásként a kép, amit nagyon szeretek, de aki rajta van, azt még jobban (nem, nem engem!)

P1150124

 

One thought on “Istókhalma, székesfőváros

Csipogj te is

