Tavasz, nyár, pillangó

Az időjárás meg van hibbanva. Egyik nap meleg, nap, csodás színek mindenfelé, kabát se kell, következő reggel szürke, szakadó eső, megfagyás. De tényleg, ezt így felváltva. Ezért aztán nem tudom eldönteni, tavasz van-e, vagy nyár. Ez a tipikus áprilisi idő itt, mondják a népek. De hát holnapután június!

Ehhez még hozzájárul az is, hogy eljött az az idő, hogy nem nagyon van sötét. Mármint tényleg, a nap ugyan lemegy, de töksötét már nincs, és egy darabig nem is lesz. Ezzel mondjuP1150978k az a baj, hogy ülök itt minden este, hogy hm, álmos vagyok, le kéne feküdni – kinéz az ablakon – ó, hát még korán van, maradok fent egy kicsit. Pedig ha az órára néznék, ilyenkor kiderülne, hogy féléjfél felé jár.
Nagyon várom, hogy életemben először majd az éjféli napot is megtekinthessem, Johan szüleinek a nyaralójában. Olyat még nem láttam.

A város kiviP1150975rágosodott, most virágzik a nárcisz és tulipán, a fák is még csak most kezdik, pár hete, hogy zöld levelek vannak a fákon.

De mivel ez ilyen, igyekszem kihasználni a napos napokat. Elindulni mondjuk mindig nehéz, de ha már elindultam, nem bánom meg, olyan szép, olyan jó illatú, olyan békés.

Ráadásul Johan műszakban dolgozik ismét, így vannak hétvégék, amiket egyedül töltök el, dolgozgatok, ha szakad az eső – ezzel fenyegetnek holnapra – és valami mást, ha nem szakad.

Ma, mikor felébredtem, nagyon késő volt, nagyonnagyon szép idő, és én meg itt nyígtam, hogy ki kéneP1150977 menni, de nincs kedvem. Ismeritek ti is biztosan azt a fajta időjárást, mikor olyan szép, hogy az embert érezhetően rágcsálja a bűntudat, hogy odabent ül.

Na, végül rávettem magam, miután délben reggeliztem, elkezdtem szöszölni, hogy csak ezt készítem elő meg azt csinálom meg, aztán már itt se vagyok. Mivel nehezen ment, adtam magamP1150972nak egy ultimátumot: háromkor zár a könyvtár, addig le kell érni és visszaadni három könyvet. Ráadásul reggel Martin kipakolt egy képet a fészbúkra, hogy a bolt ott dajdajozik kiállítva a téren, gondoltam, ezt is beleszövöP1150973m. (Ott jobbra a fűnyírók meg a Transporter nózija).

Legurultam biciklivel a városba, visszavittem a könyveket, körülnéztem a téren, ahol volt 6-8 kiállított izé, növények, nyulak és Martinék a fűnyírógépeikkel, az esemény nagyképűen a “Kertészeti Vásár” néven futott. Ott beszélgettem kicsit Martin anyjával, aki a harmadik svéd anyám, azzal a különbséggel a másik kettőhöz képest, hogy ezt nem én találtam ki, hanem ő. Mikor sokáig nem vagyok itthon, mindig rámküld egy sms-t, hogy hol vagyok, hogy vagyok, élek-e, és egy alkalommal “Mamma Annelie” aláírást is hozzábiggyesztett. Martin is megjelent, mert épp pakoltak fel, de praktikus volt, lévP1150984én vásároltam pár cuccot az intersportban, és benyomhattam az autójukba, hogy kényelmesen mehessek tovább.

Balra: hófolt!!!

Elbicikliztem az erdő szélére, ahol szeretek csatangolni, bár rég csatangoltam itt utoljára, novemberben a P1150985kicsiöcsémmel, meg előtte augusztusban. Most se csatangolni akartam, hanem elsétálni a kedvenc sziklámhoz – 10-15 perc, lehet van jobb szikla is, de ott mindig megállok – amire felmásztam, kiteregettem a vadiúj piknikpokrócom, elővettem a könyvem (ehhez van most agyam, jó?), aztán jó svéd módra az ennivalót és a termoszkávét is.

P1150991Ott feküdtem jó két órát és olvastam, ettem, élveztem a meleg napot, aztán mikor hűvösödni kezdett – nem volt annyira meleg azért ma – visszaséta a biciklihez, épp este hat volt, a harang is megszólalt a templomban, mert a P1150993templom mögött indul az erdei út, és nekem úgy hiányzik a harangszó.

Hazabicikli, aztán most úgy érzem, csináltam valamit, és még a napocskát is érzem a karomban.

A pillangó meg úgy jön ide, hogy az iskola minden tavasszal rendel hernyókat egyenesen Angliából. Meg is jöttek, öt kicsi hernyó egy kicsi műanyag üvegben, aminek az aljában hernyókaja van. Aztán nem sokkal később, mikor összetúrták az egészet, felmásztak a tetejére lógni, bebábozódtak, aztán kitettük őket lepketartóba – mert a dobozka tetején egy papír van, amit le lehet húzni – és tettünk nekik virágokat, és vártunk, és lett öt lepkénk, aztán pénteken szabadon engedtük őket.

Nem fotódokumentáltam, hiba volt. De még nekem is érdekes volt,  ennyire közelről még nem láttam ilyesmit. :)

Ha hihetek az időjárás-előrejelzésnek, márpedig az elég pontos, akkor holnap megint borultság lesz és eső, lesz idő dolgozgatni kicsit.

Reklámok

Csipogj te is

