Anekdota az autókulcsról

Szombaton, hazatérvén a sziklánolvasásból, valóban meg is találtam az Intersport szatyrot az ajtóm előtt, Martin hazaszállította, ahogy kértem, mert Martin rendes gyerek, és így én is fesztelenebbül csatangolhattam az erdőben. (De még milyen szerencse, hogy csatangoltam, tegnap is szakadt az eső, bár a mai esőt látva igazából tegnap csak szemerkélt).

Én, mint a rend mintaképe, letettem az Intersport szatyrot a sarokba, gondoltam, ellesz az ott hétfőig, tudniillik hétfőnként szoktam mosni. És az új cuccaimat én mindig kimosom.
Így is volt, a szatyor békésen végigüldögélte a vasárnapot a sarokban, csak néha mászott ki a lában elé, gondolom, panaszkodni, hogy akár mosok, akár nem, igazán kipakolhatnék, morogta szemrehányóan, de én mindig gyengéden visszatessékeltem a sarokba.

Tegnap este kicibáltam a négy ruhadarabot, hogy levagdossam a címkéket, és betegyem őket a mosnivaló holmik közé. A szatyrot kecsesen visszahajítottam a kanapéra, lévén este 10, ugyan, kit zavar az ott reggelig. Senkit, nyilván. Reggel viszont már zavart a saját rendetlenségem, felkaptam a szatyrot, kiráztam belőle a blokkot, és hajtogatnám össze, mikor azt érzem, hogy gyanúsan nehéz ez. Rázom ki jobban, mire a kezembe pottyan egy kulcs. Egy autókulcs.

Döbbenten pislogtam rá, először azt hittem, a sajátom, aztán rájöttem, hogy nekem nem ilyen a kulcstartóm. Meg az autómárka sem stimmel. Hétfő reggel volt, az agyam lázasan dolgozott. Hogy kerül ez ide? Az eladó tette bele? Aztán színpadias homlokracsapás (csak a lelkem mélyén, valójában nem), hát Volkswagen, hát kinek van Volkswagene, és mégis milyen autó hozta vissza a zacskóm ide? A Transporter. Aki ugye egy Volkswagen.

Megyek ki a házból, épp Martin csónakázik megy keresztül az udvaron a szakadó esőben.
– Martin, te adtál nekem egy autót? Köszönöm szépen, én is nagyon, de nagyon szeretlek!

Martin arcán a döbbenet, majd a megkönnyebbülés.

– A szatyorban volt, mi? Te ne tudd meg, mennyit kerestem.

Csipogj te is

