Ünnepek

Végre elmúlt, ennek is vége, az iskola udvara üresen áll… de senkinek sem volt igazán évvége-hangulata, biztos azért, mert a napközi még nyitva van három hétig. Meg mert – kis svéd-kritika – itt igazán nem számít, az ember milyen eredményt ér el az iskolában, menetelhet tovább egészen az egyetemig, ahová aztán bekerül, és ahol aztán meglepve tapasztalják a professzorok, hogy a kicsi Göran nem tud számolni, írni meg olvasni, de azért tanárképzésre jár. Ezérttartittezazország. 

Visszatérve: bizonyítványosztás mint olyan itt nincs, jegyeket csak hatodik osztálytól kapnak. Ma lehetőségem volt választani, hogy a napközis, vagy a felső tagozatos évzáróra megyek-e. Mivel több időt töltöttem a napköziben, és több volt év végefelé a pozitív élményem – néhány ötödikes gyermek elég csúful tudott viselkedni velem – ezért a napköziset választottam.

A közösségi házban volt – mint anno az adventi műsor – és minden évfolyam énekelt egy vagy két dalt, közben a lelkésznő is beszélt egy kicsit, hogy mindenki pihenjen és játsszon eleget a nyári szünetben, és ennek szemléltetésére hozott is egy párnát és egy buborékfújót. Még egy kis svéd kritika, hogy mivel a tanórákon sem szükséges senkinek nyugodtan a popóján ülni, ezért a bő félórás ünnepségen sem ment a normális magaviselet, de hát láthatólag ez rajtam kívül senkit nem zavart, én kérek elnézést.

Aztán a gyerekek nagy része szülőkkel együtt távozott, hét gyermekkel folytattuk a napot tízkor, nekem kell zárni fél hatkor elvileg, de háromnegyed négyre elment az összes, így mehetek én is haza.

Még közben volt egy évzáró fika az összes személyzettel, amit a vezetőség állt, a híres-neves smörgåstårtával lettünk megkínálva, ami nem más, mint szendvicstorta. Úgy néz ki, mint egy torta, kenyértészta, kencék, lazac, tojás, rák, sonka, tudom, bizarrul hangzik, de baromi finom. Keressetek rá, majd leltek képeket. Na és mivel mondom, az utolsó pár hét nem volt jó élmény az angolos részében a munkámnak, annál jobb élmény volt, hogy miután az igazgató elbúcsúztatott két kollégát ajándékkal, előugrott az iskolatitkár is, hogy ő is szeretne ajándékot osztani, például valakinek, akire lehetett számítani, mikor kiestek a kollégák és bejárt helyettesíteni, és ez én voltam (meg még valaki), és én annyira meghatódtam, mert annyira kellett egy kis pozitív is a lelki békémhez, ráadásul én nem is gondoltam volna, hogy ennyire sokat segítettem, nekem nem érződött az a 3-4-5 alkalom olyan vészesnek, de olyan nagyon ritkán ismerik el a pozitívat, annyira boldog voltam. Nagyon szép mécsestartót kaptam.

pitypangA nyári szünet kitörésére való örömmel a nyár is kitört (kopkopkop), meleg van odakint, és szép idő, minden kizöldült és kivirágzott most már rendesen.

Az ünnepek kategóriában kell említést tennem a születésnapomról is, ami most szerdán következett be. Fél ötig dolgoztam, délután négykor Johan sms-t küldött, hogy majd haszn2hazaértem, hívjam fel, hogy elmondja, hová rejtette az ajándékomat. Mikor hazaértem, és felsétáltam a lépcsőn, a konyhaasztalon torta, ajándékok, a konyhapulton vacsora, keresztben egy home-made születésnapi jókívánság, a belső szobában meg egy nevető Johan, és annyira, de annyira boldog voltam!

Ettünk, aztán este még átjött Martin, Wenjun és Jerry, tortázni és társasozni, tökéletes sszn1zületésnap volt!

Mostan megyek, kiélvezem a vakációt kicsit, bár még jövök vissza dolgozni – 5 napot fogok még napközizni – aztán meg vár a Nagy Ismeretlen.

2 thoughts on “Ünnepek

Csipogj te is

