Midsommar

Ilyen ez a showbusiness, hol egyszerre történik minden, és elkényeztetlek titeket bejegyzésekkel, hol uborkaszezon van, és akkor hisztiztek  nem írok olyan gyakran.

Csütörtökön este hazajöttünk tehát, Johan viszont péntek-vasárnap 3×12 órát dolgozott, dolgozik, így nem tudott velem jönni ünnepelni. Koradélután tehát felszállt arra a vonatra, amiről Viviane leszállt – én mentem érte, értük, mert Hannah-val, a kislányával jött, ez roppant praktikusra sikeredett, és még csak össze sem beszéltek.

Aztán elmentünk Birgittáékhoz. Megrohantak az emlékek, a legutolsó és egyben eddig egyetlen Midsommart is velük töltöttem, öt évvel ezelőtt.

Az ünneplés maga Midsommar estéjén történik, ami pénteki nap minden évben, de a napja ma van. Az napközbeni DSCF1731ünneplés része felállítani a Majstångot, amit leginkább májusfának tudnék fordítani, és akörül táncikálnak főleg a gyerekek, a napköziben is volt ünneplés, amíg én a szállodában reggeliztem, de az embernek legyenek helyén a prioritásai. :D (Itt a mellékelt képen az izé, ez még öt évvel ezelőtti fénykép).

Mit is ünnepelnek ilyenkor? Pogány a hagyomány, a leghosszabb napját az évnek, tüzekkel, tánccal, melyik országban mivel. A kereszténység bejövetelével Keresztelő Szent János napja lett, de hát ezt nem igazán emlegeti senki.

Hogy ünneplünk mi? Birgittáéknál gyűltünk össze majdnem húszan, ki lett osztva, hogy ki mit hozzon, batyus bál.

HárP1160128omkor kezdtük koccintással és előétellel, aztán ettünk. A legtipikusabb ilyenkor a hering mindenféle formában, például volt heringpuding nevű sütőben sült izé is, meg az újkrumpli nagyon fontos, hogy végre itt a szezonja, és ennek örömködjön mindenki. Aztán az eper, szintén a nyár miatt.

Torta, fagylalt, meg olasz sajtok, mégpedig azért, mert Per-Elof Firenzében dolgozik ugyebár többnyire, és onnan hozta a barátnője, aki amerikai, és feljött látogatóba, nemzetköziség magasfokon, ehhez a brazil Vivian20150619_202305e, a kínaiak és én, szerintem ez valami csodálatos. P1160139

Beszélgettünk, mindenki csapódott mindenkihez, voltak a sajtok, volt a torta, volt minden, segítettünk kipakolni és elpakolni, aztán következett az est két játéka csapatokban, az egyikben lufikra kellett lődözni dartsnyilakkal, lődözött a 3,5 éves Hannah és lődözött Birgitta 88 éves anyukája is (ő még el is találta!), aztán pedig fadarabokat kellett hajigálni, szintén csapatosan, és feljutni a grillhelyig, a szemfülesebbek igen hamar belátták, hogy szó sincs játékról, a fifikás Lars Håkan szerette volna humorosabb keretek között felszállíttatni a fát a kert alsó részéből, hogy legyen mivel grillezni.

A tűz népszerűsége rohamosan nőtt ahogy előkerültek a szúnyogok, apró fekete felhők röpködtek az asztalok fölött, mindenki nyakig begombolva, kesztyűben, kapucnival, egyre morcosabb arccal mászkált, ráadásul bár nagyon szép idő volt egész nap, ekkorra már elbújt a nap egy felhő mögé, és kezdett hűvösödni. Így került mindenki a tűzhöz, mert ott nem voltak szúnyogok, meleg viszont volt.

Közben eszembe jutott, hogy felskypehívom a családot is, körbesétáltam velük és mindenkinek bemutattam őket, ámuldoztak, hogy milyen világos van, jó volt úgy csinálni, mintha itt lennének, de már csak egy bő hónap és tényleg itt lesznek!

Aztán kezdődött az éjszakai grillezés, és bár mindenki nyávogott, hogy nem éhes, seperc alatt eltűnt egy másfél kilós szűzpecsenye, egy sereg gomba és egy csomó kolbász, öblítésként krumplisalátával.

20150619_225133Aztán Annica ilyen kreatív módon kezdte gyűjteni a szúnyogokat, és már majdnem éjfél volt, úgyhogy kezdtünk szétszéledni. Bár kocsival mentem, de azért iszogattam kicsit, ezért az autót otthagytam, és hazasétáltam Annicáékkal, ott aludtam.

Lepakoltam a matracra, meg átvedlettem hálóingbe, aztán kimentem mosdóba, és bár már egy óra is elmúlt, társaságot találtam a konyhában, így elidőztem ott egy kicsit.20150620_010951

20150620_01151020150620_010904

P1160161Szombat reggel a képen látható kilátásra keltem, a kertben reggeliztünk, aztán átmentem az autóért. Az autókulcsot náluk hagytam, ha netántán útban lenne az autóm. 11-re mentünk át, Annica is jött, gondoltuk az már nem korán, de még az volt, feltelef  onáltuk Birgittát, aki álomittasan került elő, mondtuk is Annicával, hogy egészen olyan, mint egy átlagos ember. :)

Kaptunk kávét, aztán sorra felébredt még Per-Elof és a barátnője, beugrott még két tegnapi vendég valamiért, és ezt szeretem itt, hogy ilyen seperc alatt történik minden, és bár hárman ültünk a kertben és beszélgettünk, hirtelen heten ülünk a konyhaasztal körül és kávézunk.

Csipogj te is

