Rövarby & Möhippa & Wheels

Ezzel a héttel végetért a pályafutásom az Alneskolanban. Jövő héten kellett volna dolgoznom még egy napot, egy keddet, de mivel annyi szabadnapom maradt, és olyan hülyeségnek tűnt csak kedden dolgozni, hogy órarend szerint pénteken és hétfőn is szabadnapos vagyok, hogy kivettem, elbúcsúztam.

Egyelőre nem érzem magam felkavarva, talán nem is leszek, talán ez volt a tanulópénzem, ez az iskola, ahol ért sok jó és sok rossz is. De sokat tanultam, az tény. A kollégáknak sütöttem egy tortát, az ötödikeseknek nem mondtam semmit, a napköziben igen, a harmadikosok felhördültek, hogy ilyen jó angoltanáruk nem lesz még egy – megnyugtattam őket, hogy de, jobb is, de tiltakoztak, néhány napközis pedig kicsit görbe szájjal nézett, ölelgettek, kaptam rajzokat, jó, hogy ezzekel az élményekkel távozhatok, és a kollégák is kedvesen köszöntek el nagyon, kaptam ajándék karkötőt is.

 

P1160179 Nade. Kedden volt a napközis kirándulás, amit még a julbazarban befolyt pénzből finanszíroztunk – ez itt a tradíció. Úticél pedig a Rövarby, azaz a Rablófalu nevű hely. Nem tudtam róla sokat, csak hogy mindenféle dolgokat lehet játszani ott, valami nagy játszótérnek képzeltem. Többé-kevésbé igazam P1160193lett.
40 km-t buszoztunk, aztán megérkeztünk a borongós, ködborította hegyek és tó mellett elterülő kicsi placcra, ahol szólt a zene egész nap. A következő dolgok közül lehetett választani: pici távirányítós kompot irányítani, mindenféle mászókákon mászni, trambulinon ugrálni, eltűnni fűbenalattjárókban (de tényleg, nem volt ott tenger), kicsi, elektromos autókat vezetni, körhintázni, kézzel hajtós hajóban csónakázni, bemenni egy nagy játszóbarlangba, ahol P1160163mindenféle járatokban lehetett kúszni-mászni-csúszdázni. P1160176

Mindenki nagyon élvezte, mi is, mert igazából nem igényelt konstans felügyeletet, elvoltak, mint a befőtt, néha valaki persze fejre esett, valaki elhagyta a cipőjét/kesztyűjét/nyakláncát, de több is veszett Mohácsnál ugyebár.
P1160170Ebédre hamburgert hoztunk, az egyik kolleganőm, sokszoros nagymama, mindenki nagymamája, pedig 110 gyerekre plusz 10 fő személyzetre legalább sütött háromféle süteményt, nekünk még külön tortát is.

Az egyetlen, ami bánatot okozott, az az volt, hogy a szellemkastélyról azt állították, nem üzemel. De megcsinálták, és üzemelt, két P1160164elsős lányka rohant oda hozzám – mert 12 gyerek mehetett be egyszerre, és akkor minden mozgott fel-alá meg rémisztő hangok meg ilyesmi – szóval hogy menjek be velük, bár az egyik igyekezett leszögezni, hogy ő nem fél, csak a másik. A másik viszont nagyon, kettővel voltam mögötte, mikor elkezdtek a csontvázak integetni, P1160165akkor felkiáltott, hogy Eszter!, aztán a karomba csimpaszkodott olyan erősen, hogy csak na, és az egész lányka dübörgött a szívverésétől, bár kint már váltig állította, hogy annyira nem is volt félelmetes.

 

 

 

 

P1160207 P1160217  Ez volt tehát az iskola. A következő program szerda este volt, Wenjun lánybúcsúja volt, amit én szerveztem. Ő ugyan váltig állította, hogy Amszterdamba akar menni, “nem a drogért, a szexért”, ennél szolidabbat szerveztem csak. Tizen voltunk összesen, ebből 8 akár az anyám is lehetne korosztályilag. A következő történt: Birgitta átment egy barátnőjével Wenjunhöz, mondván a barátnő még nem látta Wenjun házát. Üldögéltek, teáztak, aztán hirtelen Birgitta bekötötte Wenjun szemét, tehénjelmezt adott rá, és beültették egy nagyon brümmögős amcsi kocsiba, aztán elhozták a grillhelyre egy tóparton. Bekötött szemmel fel kellett ismernie mindenkit, aztán volt néhány feladat – P1160228feleség dolga, mennyit tudsz a párodról – és ettünk csomó salátát – vödörbe csinálták Annicáék, mert tehénnek az jár, grillkolbászt, pitét, és minden más jót. Még a feladat része lett volna, hogy szerdánként a veteránautók találkoznak ennél a helynél, és hogy P1160222tehénjelmezben kérjen engedélyt beülni hozzájuk és fotózkodni, de nem jöttek, mert esett. :( Így kicsit “uncsibb” volt. Aztán, mivel Wenjunnek nehezére esik kikapcsolódni, mindenkivel megbeszéltük, hogy hoz valamit, ami őt kikapcsolja, és azt adja ajándékba.

Kellemes volt, de nem olyan húde, nem voltam elégedett magammal. Bár Jerry este írt, hogy köszöni, hogy megcsináltam, Wenjun felfrissülve érkezett haza. :)

 

P1160246 P1160248    Aztán a hétvégét Johannal töltöttem, és szombaton a Wheels nevű eseményre akartunk elmenni, ami felsorakoztatja az összes, negyven évnél idősebb autót, be lehet menni, körbe lehet járni, minden tulaj ott ül mögötte a kis kempingszékében kutyával, vagy benne, és úgy néznek ki, mint Denny és Kenickie a Grease-ből, vannak korban passzolók is, meg vannak a némiképp idősödő hölgyek a pöttyös pörgősszoknyában, akik újra tizenhat évesnek érzik magunkat. Aztán vannak, akik odamennek a bírók elé megmutogatni az autójukat, meg ugrálnak vele.
P1160256Akartunk, mondom, mert nekivágtunk biciklivel némileg megkésve, és útba kellett ejtenünk Johan apját, aki épp itt volt a P1160251városban, aztán vele beszélgettünk, aztán végül nem vettünk belépőt, csak a kerítés mögül nézelődtünk.

 

 

P1160266Utána bicikliztünk tovább, Johan városa tele van meglepetésekkel, hol egy mező, hol egy erdei út, hol egy régi templom, hol a folyó,P1160265 hol kis örvények, én meg ismerkedek, és tetszik, amit látok. A mező közepén ebédeltünk, ahol is egy család a garázsukból bioéttermet csinált, finom salátát meg kecskesajtos szendvicset.

Aztán visszabicikliztünk a városba, és megnéztük, hogyan vonulnak fel az autók a város utcáin. Mindenki csak állt és nézett, mint a moziban, vicces volt.

 

Remélem, nemsokára tudok újabb dolgokról beszámolni, nekem már nyár van, Johannak még nem, csinálunk izgi dolgokat meg hétköznapiakat is, de amint van valami, jövök újra.

Reklámok

Csipogj te is

