Going to the chapel and we’re gonna get married

No, nem én. Wenjun. És nem is a kápolnában, hanem a kertben.

Az volt az egészben a kiszúrás, hogy pénteken és ma is nagyon szép idő volt, tegnap délelőtt még elment, aztán ömlött az eső. De mindenki mindent túlélt.

P1160567Wenjun és Jiarui családja már két hete megérkeztek, meg nyaralni voltak, aztán én is belecsöppentem az esküvői előkészületekbe, először a reptéren szedtem össze embereket, aztán segítettem sátorfelállítást nézni – volt elég sok férfi :D – meg elmentünk a catering cég által kölcsönzött tányérokért és egyéb felszerelésekért. Aztán, mivel zártak, és Martin csak később tudott jönni az utánfutójával, P1160562kipakoltunk 44 széket Wenjunnel az épület elé, kettesben.
Aztán a csomagtartómban 100 pohárral – csilingcsiling – meg vagon tányérral itt-ott elhelyezve a miniautómban, visszavezettünk, még szerencse, hogy nem volt messze. Aztán a kínai férfiak kipakoltak, magukat meg vissza az autóba, és visszamentünk asztalokért. Nyolcan. Kipakoltuk az étteremből, 12 darabot, le egy emeletet, ez annyi időt vett igénybe, hogy közben Martin is megérkezett, egy extra hosszú utánfutóval és a Transporterrel, amire aztán felpakoltunk mindent. Aztán meg le. Dögmelegben persze.
P1160572Mindeközben a háznál készen állt már a sátor, sőt egy kötél is feszült a kert felett, amire két hatalmas ponyva került, eső ellen, mert láttuk, hogy esőt mondanak.

Este felautóztam Johanhoz, mert éjszaka dolgozott, aztán hajnali hatkor felpakoltam őt a kocsiba, és visszautóztunk. Ő az ágyba, én Wenjunhöz, segítettünk elrendezni mindent, dekorálni, a székekre tüll került, én mosogatógéphasználatra oktattam a kínaiakat, közben a csapból is echte kínai kaja folyt, folyton mindenütt 20 ember legalább, terítettem, pakoltam, Annicához is elmentem, aki megcsinálta a hajam – tudniillik koszorúslány voltam!
Utána haza, Johant összeszedni, megszépülni, és vissza. P1160657

P1160608Miközben Johan a magammal hozott kínai kaját nyammogta, leszakadt az ég, de amolyan kegyetlenül, erősen esett, először azt hittük, nyári zápor, de csak nem akart elállni. Sajnos nem is állt el. De a ponyva állt, mindenki készen állt a szertartásra.

Bevonult hát Jiarui, a tanúja, két miniatűr virágszórós lányból az egyik, mert a másik üvöltött, de az egyik meg nem szórta a virágot, aztán Wenjun az apjával, végül én, tüllös székek között, fehér rózsás, fűre terített szőnyegen, a ponyván dübörgő esőben, amit néha a szél is meglengetett, és szórt egy kis vizet ide-oda.

Angolul folyt a szertartás, nagyon jófej anyakönyvvezető volt, jókat mondott, szépeket, meg is könnyeztem kicsit. Aztán abban a pillanatban, ahogy véget ért a ceremónia, és a pár kisétált a ponyva alól, egy szélroham letépte az egyiket. De tényleg abban a pillanatban. P1160569Itt jobbra már a második ponyvaelszállás után áll Martin, mint a Statue of Liberty, és tartja fel az egészet.

Ezek után ét, az ételmester, Per-Eloffal elmentem az ételekért, svéd és kínai vegyesbüfé volt. Amit aztán több asszonynéppel együtt kirámoltunk tálcákra, és ki az asztalra. Bent ült mindenki a sátorban, ott nem volt víz, ettünk és ettünk, aztán voltak beszédek, én is mondtam, Viviane által készített csodaszép torta, ajándékok bontása, én közben néha mosogattam.

A beszédeket meghallgattuk kínaiul is, ha kínaiul volt, angolul, a végén az elképedt ifjú párt is beszédre kérték fel, Wenjun merengve felállt, vállon veregette Jiraui-t és azt mondta: “I don’t know why…”
Mikor a közös tortaevés volt, Jiarui Wenjun szájába adta az első falatot, aztán mikor rajta volt a sor, bekapta a másodikat.

P1160636Sokat nevettünk, jól éreztük magunkat, aztán volt fotózás, kis kínai népviselet meg kínai grillezés, lépcsőnüldögélés, beszélgetés, tánc. P1160661

Nem kell hát vagyonokat költeni esküvőre. Elég egy kert és rengeteg barát. Sokat rohangáltam és segítettem, ami néha – bevallom – bosszantott is, hogy miért nem ülhetek csak békében, de most utólag azt mondom: igen, ezt így kell. Napokkal előtte sátrat verni, utánfutóra pakolni, rengeteg ember közé betoppanni, és bár egyikőtök sem tud olyan nyelven, amit a másik ért, mégis, nevetni, mutogatni, magyarázni, jól érezni magatokat.

Nevetni, így:

P1160581

 

***

Holnap megint irány Lappföld!

 

 

 

 

 

 

Reklámok

Csipogj te is

