Sweden covered pool spa

Ez meg az előző fordítás második fele, hogy ezt miből hozta ki a fordítóprogram, arra akkor se jöttem rá.

Az eredeti mondat így hangzott:
Aki még egyszer közli velem, hogy dehát Svédországba nyárra is télikabátot pakoljak, azt nemes egyszerűséggel leütöm.

“He says again that summer is a winter coat but Sweden covered pool spa, so i parceled out the noble simplicity”.

ANYWAYS. Vasárnap este tehát – 26-án – megjöttek a szülők.

Mi meg kimentünk eléjük, szakadt az eső rendesen, szanaDSC_0263szét is áztunk előtte bevásárlás közben. Előételnek friss, füstölt lazacot kaptak, amit útközben vettünk egy horgásztanyán, aztán Johan rénszarvas-vacsorával kedveskedett.DSC_0259

Még aznap este útnak indultunk Övikbe, másnap megtekintettük a várost, hol eső volt, hol szép nagy köd, a legszebb köd természetesen akkor, mikor felmentünk a városi panorámás étterembe a hegytetőre, hogy aztán jól ne lássunk semmit. Tipikus. De legalább az ebéd finom volt.
DSC_0265Délután meg hivatalosak voltunk fikára majd vacsorapartira Birgittáékhoz és Annicáékhoz, mindenki nagyonP1160807 örült, hogy végre személyesen találkozhatnak, és sokat beszélgettünk meg nevettünk. Megismétlődött a rénszarvas-vacsora, de volt hozzá jávorszarvas is, minden isteni, és mindenki hozta a szokott formáját, lássátok itt körbe.

Kedden kirándulni indultunk, végre verőfényes napsütésben, egy kis detour egy B&B villa kertjébe, áfonyaszedés az erdőben – ezt sem hittem az édesapámról, hogy nekiáll áfonyát szedni :)

Ezen felül a B&B kijárati útján ez a tábla díszeleg, miszerint: “Leadtad a kulcsokat?”P1160805

ManP1160828naminne, egy helyi skanzenféleség, ahova a világ minden tájáról hoztak dolgokat, többek között házakat, járműveket, magyar parasztház is van. Ott sétálgattunk, fotózkodtunk, ebédeltünk.

Balra a szüleim, a “boldogság kapuja” című építményben.

DélutáP1160850n meg a kedvenc kis halászfalumban, Bönhamnban sétáltunk és másztunk szP1160849iklára az érdeklődőkkel.

DSC_0412 DSC_0435Szerdán pedig jött volna Trysunda, de majdnem kútba fulladt. Az úgy volt, hogy Trysunda szigetén eddig már vagy négyszer jártam, nagy nyári hőségben és amúgy is, és sose volt probléma azzal, hogy felkerüljünk a hajóra. Hát most lett. Mi négyen, meg egy négy fős család plusz két gyerek már nem fért fel. Na, gondoltam, remek, eltoltam a napot, ráadásul kDSC_0406észültünk grillel, sütött a nap, mi legyen, várjuk meg a következő hajót, és menjünk a másik szigetre, vagy jajjaj, eltoltam a napot, hüpp. Erre odajön a nőci a másik társaságbóDSC_0490l, hogy ők hívnak taxihajót, ami kicsit többe kerül, de benne vagyunk-e. Benne. És de milyen jó, hogy benne, valódi motorcsónakos utazásunk lett, amilyenhez az ember amúgy nem jut hozzá, de így, így zseniális volt.
Körbebarangoltuk a szigetet, grilleztünk, közben sajna eleredt a fránya eső is. De ennek ellenére szép napunk volt, este meg visszajöttünk Johanhoz.

CsütörtökDSC_0586ön körbejárkáltunk itt, aztán délután útnak indultunk vissza a stugába, Johan szüleihez. Itt már kicsit kezdett a nemlétező tököm tele lenni az autókázással, ugyanis az esküvő előtti héten háromszor megjártam Övik-Johant, aztán fel a stugába, aztán körbe ott, aztán vissza, aztán Övikben körbe, aztán aaaargh, és tudom, hogy nincs tököm, de hogy a volDSC_0631t oszttársam idézzem: “erre a célra növesztek”.

De sebaj, ki lehet bírni. :) Anyáék meg nagyon örültek, hogy átléptek a sarkkörön. :)
Este kaptunk szendvicset, aztán alvás.

Másnap ott helyben tollászkodtunk, szép, meleg idő volt, apa kipróbálta a fűnyírógépet, sétáltak,P1160886 láttunk nyuszit ezúttal, nem menyétet, este pedig meggrilleztünk egy bő két kilós DSC_0655 lazacfilét. Johan grillezte meg, ezt el kell, hogy mondjam, mert most kezd a szárnypróbálgató grillezőből a grillmester irányába tendálni. :)

És ezen a napon történt, hogy apával elbicikliztünk a négy kilométerre levő sarkkörhöz, ahol is elkapott minket egy újságíró, és megérdeklődte, tudjuk-e, hogy mozog-e sarkkör, és hogy kik vagyunk, azt mondta, mindenkit megkérdez, és csak a netes verzióba kerül be a képünk, de úgy látszik, nem találkozott mással, mert csak rólunk írt, íme, a cikk

Szombaton nem volt olyan szép idő. Buszocskával indultunk Rovaniemibe ismét, amit Johan apja kölcsönzött a családi cégtől, kicsit pirosat, hogy ne kelljen két autóval mennünk. Ott az első állomás a Mikulás faluja volt, ahol vééégre találkozhattam a Mikulással!! A valódival! P1160893Bementünk, megmondtuk, hogy Magyarországról van a fele banda, mire azt mondta, “szia!”. Aztán beszélgettünk, fotózkodtunk, az apukám meg volt olyan kedves, hogy megvegye a fotókat. (Mert a Mikulás DSC_0728csúnya marketinges. Ingyen mehetsz be, de ha fotó kell, azért fizetned kell.)

Íme:

miku

És a bizonyíték, hogy a Mikulás faluja mindenkit gyermekké tesz:

Aztán ebédeltünk, rénszarvast, a változatosság kedvéért, majd az Arktikum nevű múzeumba, ahol van minden, történP1160898elem, természet, kipróbálnivalók, de ennyi idő alatt, amennyi aP1160897rra maradt, sajnos nem tudtunk mindent végignézni.

Este ismét Johan grillmesterkedett, ezúttal sertéstarját és gombát. :)

P1160949P1160975Vasárnap délelőtt pihengettünk, délután pedig elmentünk a Kukkolaforsenhez, ami egy zúgó, és arról nevezetes, hogy merítőhálóval fogják a halat, ilyen ingatag építményekről. Marénát elsősorban, a hogy úszik felfelé, az emberelkapja hálóval. Nagyon szép ott, van kis skanzen-féle múzeum is, sétálgattunk, bár csöpögött az eső. Aztán eljutottam egész Haparandáig, ez volt a nagy álmom, hogy odáig felmenjek! Ott vacsiztunk, aztán haza Finnországon át.

P1160955Hétfőn pedig visszaindulás. Hazafelé az üvegházban vettünk uborkát meg paradicsomot, amiDSC_0623becsületkasszás alapon működik. Ki van rakva néhány hatalmas láda paradicsom és uborka, egy mérleg, egy számológép, fel van címkézve, hogy mennyi a kilóár, ott egy láda pénz is. Ugyanígy Övikhez közel, Skeppsmalenben így lehet füstölt halat venni. Becsületkasszával. De van swish-ük is. Fenomenális, mi?

Meg mP1170003egint megálltunk a templomvárosnál, amiről már a húsvéti bejegyzésemben is írtam, csak kiderült, hogy hűséges rajongótáborom, a szüleim is elfelejtették. :)

Aztán hazaértünk, itt bevásárlás, kedden pedig repülőre tettük a szülőket.

Sok a dolgunk most még, a hátramaradó szabadságból, így közös nyaralásra nem marad idő, de minden napba csempészünk valami közöset, jót, kirándulást, sörözést, filmnézést, és hát ez is szükséges ám.