Egy kis lázadás, egy nyuggerkirándulás

Nahát, pont egy éve volt, hogy arról írtam, milyen remek is Annicával az élet, azóta sincs másképp.

Csütörtökön kezdődött egy kellemes kalandsorozat ismét, lévén kiszúrtam, hogy Härnösandban, ami az egyik közeli nagyváros, durván 100 km-re, operafesztivál van. Na, mondom, egy kis kultúráért megéri ennyit utazni, de mikor részletesen áttanulmányoztam a programot, nagy örömmel vettem észre, hogy hát de hohó! A själevadi templomban is előadnak, mégpedig azt, ami a legjobban érdekel, Opera Greatest Hits címűt. Megemlítettem futtában Annicának, mikor átmentem hozzá egy kis csevegésre még kedden, és mondta, hogy szívesen eljön. Előtte vacsorára voltam hivatalos hozzá, tejszínben készült pisztrángra, valami mennyei volt. Utána málnás-ribizlis tortát is kaptam.

Aztán mentünk a templomba, jó korán, mert féltem, hátha nem férünk be, persze kár volt, a karzatról néztük végig, ahogy a hat művész – köztük egy zongorista – mindenféle nemzetiségek, Verdit, Wagnert, Puccinit és Wilhem Peterson-Bergert énekelnek. Csodásan szólt, két órás előadás.

Kulturálisan feltöltődve, megbeszéltük, hogy vasárnap csatlakozunk az öviki turistaegyesület egyik útjához, hogy a természtjárásunkat is feltöltsük.

Közben eltelt a péntek is, a szombat is, itthon tettem-vettem, dolgozgattam, mikor is délután kapok egy couchsurfing levelet két olasztól, hogy izé, tudják, hogy későn szólnak, már a vonaton ülnek, de a hostel nem válaszol, és vasárnap indulnak egy nagy túrára, itthon vagyok-e? Itthon voltam, jól is esett a társaság. Egy fiú és egy lány, szerintem csak barátok, de nem derült ki, nagyon kedvesek voltak, a lány fényképész, itt van az instagramja, a weboldala épp under construction, adott is pár tippet fotózáshoz, magyarázott sokat. Meg beszélgettünk, nevettünk, de nagyon fáradtak voltak, előző éjszakájukon a kempingben nagyon fáztak, és keveset aludtak. Így örültek a két kinyitható ágynak, a lehetőségnek, hogy maradhatnak, bár én reggel megyek el Annicával, és alhatnak tovább, nem különben az ajánlatomnak, hogy bátran reggelizzenek meg.
Bájosak voltak, kis kotyogós kávéfőző és olasz kávé volt náluk, és mire hazaértem, ez az ajándék várt tőlük:

P1170116

Igen, porkrumplipüré, meg egy kedves levélke. :) Meg a fogkrémjük is végül ajándék lett, bár gondolom azt nem akarták nekem adni.

Aztán ma reggel összeszedtem Annicát, és az volt a deal, hogy én érte megyek és vezetek, ő pedig szendvicset csinál, meséset csinált, saját készítésű zsemléket, sajttal és tükörtojással, nyami, meg kávét.
P1170090Egyébiránt meg felvilágosított, hogy azért jobb, ha tudom, hogy itt elég magas lesz az átlagéletkor, és tényleg. A nyugdíjasklubbal indultunk túrázni, a hozzám korban legközelebbi P1170067ember is körülbelül 20 évvel volt több, mint én. Na de sebaj. Célunk az őserdő, mármint nem a dzsungel, hanem tudjátok, a zavartalan erdő, rezervátum. Jött is értünk egy kisbusz, meg még egy autó követett minket, bár én sűrűn ajánlgattam Annicának, hogy menjünk mi is inkább a kocsival, nem, a busz. Hát jó. A busz 20 percig bírta, egy emelkedőn köhögni kezdett, a műszerfal elektorom hibát jelzett, majd egyre lassult, szóval úgy döntöttünk, inkább nem megyünk vele tovább. Segítséget hívtunk, érkezett is egy másik kisbusz, amiben egy – bocsánatot kérek, de tényleg – piszkafa, remegő kezű nyanya sipákolta, ölében egy kis fehér kutyával, hogy ő nem azért van itt, hogy minket vigyen, hanem hogy miért, az nem tisztázódott akkor és ott, de Annica arcán is tükröződött a kétségbeesés, mikor meglátta. Huh. 


Helyette két csodaszép kék Renault Capture érkezett megmentésünkre. Azoknak a sofőrjét vitte végül vissza a P1170096
P1170076
nyanya. Vagy ők a nyanyát, nem tudom. Nos, beült az egyik tata Capture-t vezetni, de úgy nézett rá, mint borjú az újkapura, Annica megint pánikba esett, és ajánlgatta, inkább vezet ő, de nem, így átment utaskísérőbe, és diktálta, mi kell, igen, rükvercbe kell tenni, akkor indul, na, most kézifék kienged, igen, megint azért sípol, mert nem vagy bekötve, nem, az ülésmelegítést nem a légkondival kell szabályozni, és mivel a műszerfal kábé egy tablet volt, a tata azt nézegette ámuldozva az út helyett.

Közben megálltunk egy köztes faluban, hogy csatlakozzon hozzánk egy 90 éves újabb tata, aki maga vezette a kocsiját, és benne még pár embert.

P1170043Kalandosan indult. Mikor megérkeztünk, a sofőrök visszaautóztak a parkolóba, az erdő túlfelén, hogy a P1170049nyuggerklubnak ne kelljen visszafelé is sétálnia, majd ők szemből jönnek. A társaságból három ember elspurizott előre, megint három hülyének nézett minket, mikor bementünk a susnyásba, hogy megkeressük a régi számi kunyhót, amit meg is találtunk.

Közben hol szikla, hol moha, hol mocsár, hol nedves, hol száraz, hol csúszik, hol nem, hol kő, hol tó, volt minden.

Voltak elpusztult fenyők is, ilyenek:

P1170087

P1170057Csodaszép kirándulás. A mocsarasban először láttam mocsári hamvasszedret így a P1170046természetben, és kóstoltam frissiben, mondhatom, se a fagyasztotthoz, se a lekvárhoz nem hasonlítható az íze.

 

Növendékbékákat is találtam, hemzsegtek az úton, ez maradt nyugton csak, hogy lefotózzam.

P1170077

Ezen felül az új túrabakancsom volt rajtam, megóvott egy bokaficamtól, vízálló, minden fent említett terepen jól bírta, és mikor térdig süppedtem valami dzsuvába, akkor is csak annyit lettem vizes, ami felülről befolyt, de a kirándulósnadrágommal is rém elégedett vagyok, megóvtak mind, gyorsan száradt kívülről is, majd megpucolom.

Előtte-utána:

P1170063

P1170089

P1170114Aztán csak visszaérkeztünk a parkolóba, és ha nem volt elég még a kalandokból, akkor az egyik Capture defektesen
várt minket, szóval egy röpke kerékcsere után indulhattunk is.

Egy helyen álltunk még meg, egy zúgónál, ahol régi malomépület is van, és 134 lépcső vezet le oda. Ím:

P1170097

P1170113

P1170109

 

 

 

 

Aztán itt a zúgónál Annica előadást is tartott mindenkinek, aki meghallgatja:

Azt hiszem… (itt nem értem)… Filmezel? Ez itt egy zúgó, nagyon óvatosnak kell vele lenni, mert ha belekerülsz, kivisz az ár egész a TENGERIG! És akkor aztán jöhet a Nemo nyomában. 

Reklámok

Csipogj te is

