Iskolába, de egyáltalán nem rohanok

Mostanában tényleg nem. Odafelé nem. Ugyanis a vonaton ülök. Ott meg igazán felesleges. :)
Viszont most, hogy ingázom, megint rengeteg időm van olvasni, és ennek nagyon, de nagyon örülök.

Az iskolában bent aztán… ihaj! Van ám rohanás!

Még mindig az év elején rámszakadt mennyiség alól igyekszem kikászálódni. De nem megy. Mert ahogy egyvalamit kipipálok a listán, rögtön jön helyette három másik. Rosszabb, mint a hidra. Ráadásul a hegyekbe tett utazás miatt két napot nem voltam – fizetetlen szabi – feladatokat viszont adtam, azóta is azt javítom. Aztán közben jönnek az óratervek, dolgozatok, apró-cseprő ügyek, és küzdök, lassan behozom magam. (Update: ezt a posztot szombaton kezdtem írni. Azóta úgy érzem, nyeregben vagyok a dolgaimmal. :)

Hat csoportom van végül. Mindegyiknek van könyve, és hát itt az a szokás, hogy azt a műanyag, ragacsos borítót kell a könyvekre rakni, mert év végén visszaszedjük őket. Én reméltem, már mindegyiken van, de a csudát, a felén nem volt, a másik része újonnan jött, szóval 100 könyvet borítottam be így – bár a végén már inkább a tengerbe borítottam volna őket. Miközben szentségeltem, az járt a fejemben, hogy jójó, elég vacak ez így, de mégis inkább ez, mint a tanmenet, nem? :)

Azt kell tudni a svéd gimiről, hogy kicsit olyan, mint otthon az egyetem, kvázi kreditrendszer, meg van adva, hány pontot kell a három év végére összeszedni, mi mennyit ér, és hát igazából mindegyik kötelező, de ha nem kapsz mindegyikre átmenős jegyet, az se baj, egy részén bukhatsz. Hm. A-F-ig vannak a jegyek, az F a bukás, vannak központi irányelvek, mi mit ér, sok tök szép, üres, értelmetlen szó.

Meg azt is kell tudni, hogy nincs bontás, csak matekon, egyébként 30 főnek tanítok angolt. Kissé átértékelődött a tanítási módszerem, mióta itt vagyok, lévén ugye rájöttem, ami csodásan működik otthon, az itt nem működik, szóval keresem az új tanári hangom, remélem, megkerül előbb-utóbb.

Nagyon ráálltam például a csoportmunkára, mert máshogy nem is lehet. Meg lehet engedni nekik azt is, hogy kimenjenek az aulába dolgozni, vagy le a könyvtárba, és tényleg dolgoznak, mind ül és csinálja, de nem stresszeli magát 30 ember között, hanem elvonul.
A könyvtár egyébként csudijó, az iskola alagsorának a felét foglalja el, tengernyi zuggal, fotellel, kisasztallal és társasjátékkal, tanítás vége után is találni játszadozó ifjúságot.

Aztán. Nem szintenként tanulnak nyelvet, mert ez itt Svédország, itt mindenki egyenlő, hanem kurzusok vannak, angol 5 és 6 az egyetemre felkészítő programokon, csak 5 a többin, ott a 6 választható, a 7 meg mindenkinek csak választható. Ami azt jelenti, hogy egy osztályon belül a szintkülönbségek hatalmasok. Good luck nekem.

Minden tanévben el kell olvasni minimum egy, de inkább kettő regényt is angolul, ezt is biztos érdekes lesz megtapasztalni.

Az itteni “elektronikus naplóhoz” gyereknek, szülőnek, tanárnak van hozzáférése, és kicsit high techebb, mint az otthoni. A szülők csak a gyerek 18. születésnapjáig vannak benn a rendszerben, ott automatikusan kikapcsolják őket, és már csak a gyerek dönthet róla, miről számol be.
A diák saját magát is bejelentheti betegnek. Gondolom ennek tudható be a hétfőn-szerdán-pénteken nem vagyok, kedden-csütörtökön esetleg.

Szülői értekezlet az egész gimi alatt egyszer van, elsőben, ez most volt, a héten, este 7-9-ig. Először az igazgatóság tartott előadást a szülőknek, még előttük a védőnők, hogy ne adjatok alkoholt a kölyöknek. Aztán feloszlottak csoportokra, elmentek a tanterembe, ahol vagy nyolcan adtunk elő nekik, a mentorok, és utána megmutogattuk a zene- és rajztermeket, ha már esztéták vagyunk.

De ennyi. Némi általános információ, aztán soha többé szülői. Fogadódélután sincs, fejlődéses-beszélgetés van félévente egyszer, a mentorral, a gyerekkel és a szülőkkel. Amíg 18 éves. Aztán eldönti, apuci és anyuci jöhet-e.

Hát.

Reklámok

Csipogj te is

